26 Ocak 2016 Salı

Chia tohumu ve benim tarifim ;)




İyi akşamlaaarrrrr.


 Chia tohumu nedir?

 Chia tohumunun faydaları ve nekadar tüketilmeli?

 Bu bilgilerin hepsini internetten tek tek okuyup yazayım dedim; fakat çok fazla bilgi var.
 Bu konuda  okuyup, yaptığım tarifi yazmak istedim. 
Sadece şunu söyleyim çok ama çok faydalı bir  tohum onu biliyorum ve ben zayıflamak için yemiyorum :)

 Detayları için 5 dakika internette araştırmanız yeterli ;)



  Ben damak tadıma göre bu tarifi yaptım ;

 1,5 yemek kaşığı chia tohum
Yarım su bardağı süt
1 yemek kaşığı akçaağaç şurubu (bulamazsanız bal)
Çilek <3

Chia tohumunu süte ekliyoruz, 1 saat dolapta beklettim.
   Dış kısmı jelleşiyor, yapışmasını önlemek için 20 dakika da bir kaşık yardımıyla karıştırdım.
 1 saat sonrasında içine Akçaağaç şurubunu ve meyveyi ekledim.

(Siz istediğiniz meyveyi ekleyebilirsiniz)


                                                                         Sonuç budur ;)

Çok sevdim, jölemsi bir kıvam ve Akçaağaç şurubu çok hoş bir tat verdi tabiki çilekte :)



Chia tohumunu nereden temin ettim?

İş yerinde konuşurken Müdüremiz "Ben İngiltereden getirmiştim alma " dedi :) Sağolsun. Ben şuan onu kullanıyorum. Ama aktarlarda vardır.

Bana afiyet oldu.Yaparsanız paylaşırsanız sevinirim :)

Sevgiler Hatiç

instagram : hatiecekoray 
 


1 yorum:

  1. Chia Tohumunu ben de çok sevdim ama puding olarak nedense tüketemedim.. Direk salatalara ekliyorum ben :)

    YanıtlaSil